Thursday, October 18, 2007

The Curious Misnomer of 'Global' Brands

And How 'Mamma Mia' Demonstrates Localized Globalism
Martin Lindstrom's Weekly Video Reports

MOSCOW(BRANDFlash) -- When you travel the world studying marketing patterns, you soon realize what a misnomer it is to talk about "global" brands. In fact, you may even question if such a thing truly exists. Coke, for instance, comes in 30 different variations in much the same manner as Ronald McDonald comes with different personality traits depending on what country he's found in. Or look at the world's most popular musical: ABBA's "Mamma Mia," which here in Moscow is surprisingly different from the same play as performed in London. Global marketing today is really more about localized customization than centralized distribution.

FULL ARTICLE from adage.com

1 comment:

Anonymous said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).